Søndag kl 13.44 søndag fikk de siste 148 kunder på Jøsneset strøm tilbake etter at flere feil var blitt rettet i området. Det gjenstår fortsatt noe arbeid i lavspentnettet i det området. 
Mandag morgen vil det trolig gjenstå fem til ti kunder uten strøm i lavspentnettet i Lnett sitt område som følge av uværet. Arbeidet med å få strømmen tilbake til disse kundene fortsetter mandag, og har høy prioritet.

Montører oppe i stolpe for å feilrette lørdag - Lnett takker kunder som har vært tålmodige og vist forståelse for at det tok tid å få strømforsyningen tilbake. Vi forstår at de gir ulemper å være uten strøm, og særlig når det blir langvarig slik som i dette tilfelle. Dessverre har feilretting under og etter uværet vært tidkrevende som følge av mye vind og regn, og til dels ulendt terreng flere steder, sier Terje Nevland, leder Drift i Lnett. 

Mange fikk strøm tilbake raskt
Til tross for svært kraftig vind og at strømbrudd skjedde nattestid så fikk nesten 3800 kunder strømmen igjen i løpet av natten mens uværet herjet. 

Feil som berører mange kunder og forsvarlig sikring av luftledninger nær eller på bakken har vært prioritert øverst. Siden det kraftige uværet varte helt til lørdag morgen, og feil til dels har vært krevende å finne og reparere, så har det tatt tid før alle har fått strøm tilbake. Det gjenstår fortsatt mye feilretting siden en del feil foreløpig bare er provisorisk rettet. 
 
1255 kunder har vært uten strøm i over 12 timer. Det gir privatkunder rett på utbetaling av kompensasjon ved langvarig strømbrudd etter fastsatte satser. Dette utbetales automatisk fra Lnett, og kunder trenger ikke å søke for å få denne kompensasjonen. 

I beredskap hele helgen
Ødelagt isolator i toppen av en stolpe . Lnett satte beredskap da farevarsel om mye vind kom tidligere i uken. Det var kalt inn ekstra driftsoperatører, linjemontører og ansatte for å ta telefoner fra kunder og planlegge arbeid ute i felt. Nettselskapet har ansvaret for regionalnettet i hele Sør-Rogaland, og for strømnettet fram til rundt 165.000 kunder i ni kommuner.

Det blir alltid vurdert om det er mulig å sette opp aggregat for å forsyne kunder med strøm mens feil blir reparert. Det tar 3- 4 timer per aggregat å få satt dem opp, og så må det fraktes ut i tillegg, og etterfylles med diesel. Det innebærer at det kan ta like lang tid å få satt opp aggregat som å få feilene rettet og strømforsyningen permanent tilbake.

Dersom det er luftledninger på eller nær bakken, og et aggregat settes opp så risikerer vi å sette spenning på strømlinjen med den risikoen det innebærer for tredje person.