Vi fikk første leveranse i uken før påske, og venter neste i mai. 

Målerne vi nå har og får blir prioritert på nytilknytning og ombygging. Vi vil fortløpende gjøre avtaler med dere som venter på å få satt opp strømmåler for nytilknytning eller forsterkning. Deretter prioriteres målere vi har mistet kommunikasjon med. 
 
Det er svært beklagelig at vi har fått forsinkelser, og vi forstår at situasjonen er svært kjedelig for kunder som nå ikke får sin tjeneste levert så raskt som både vi og kunde ønsker. Vi har dessverre ikke klart å forutse disse forsinkelsene tidsnok til å unngå situasjonen. 

Leveranser vi skulle fått før jul har enda ikke kommet, og vi har nylig fått melding om at det er full stopp i leveranse av nye 3 fase-målere fra leverandør på grunn av mangel på komponenter. Dette er en situasjon som leverandør antar kan vare fram til høsten.

Lnett har også økt våre bestillinger av strømmålere for å øke lagerbeholdningen. Men på grunn av lang leveringstid på målere, så kommer disse leveransene først høsten 2022.

Vi har greit lager med 1 fase-målere, og hvis vi får et normalt forbruk av disse framover, så vil vi ikke få mangel av denne type målere.
 
Lnett følger situasjonen tett, og vil informere dere hvis det blir endring i framtidige leveranser fra leverandør.