Automatisert behandling snart klar
Lnett har arbeidet med å få på plass en automatisert behandling av meldinger fra Elsmart. Det er forventet at inntil 30 prosent av meldinger kan behandles automatisk etter hvert.
Lnett har arbeidet med å få på plass en automatisert behandling av meldinger fra Elsmart. Det er forventet at inntil 30 prosent av meldinger kan behandles automatisk etter hvert.
Lnett tar i bruk en ny dataplattform for kartsystemet vi benytter for strømnettet. Det gjør at det dessverre kan ta lengre tid å behandle meldinger i Elsmart i en periode framover.
Det er alltid ansatte på jobb i Lnett, også om sommeren. For å avvikle ferie vil det imidlertid være noe lengre saksbehandlingstider i juli og i starten av august.
Lnett har nylig publisert prisliste for mindre oppdrag som går under benevnelsen særskilte tjenester. Prisene gjelder for arbeid utført i normal arbeidstid.
Lnett har 5. desember lagt inn nye avvikende krav eller presiseringer til RENblad 4100 som omhandler tilknytning av lavspentanlegg, altså nye kunder. Det er gjort flere presiseringer, så det er viktig å lese seg opp på alle.
Lnett minner om at opphør av måler skal utføres av montør hos Lnett. Dersom opphør ikke gjøres korrekt, så får kunde fortsatt faktura for nettleie på måleren som blir tatt ned.