Endre kontaktinformasjon
Dersom du ønsker å oppdatere ditt telefonnummer, epostadresse eller vil melde andre endringer i ditt kundeforhold, så skal dette i utgangspunktet meldes til din strømleverandør.
Din strømleverandør vil sende oppdateringene videre til en nasjonal datahub kalt Elhub, hvor vi som nettselskap henter oppdatert informasjon fra.
Etter innføringen av Elhub i februar 2019, er det din strømleverandør som har ansvar for å ordne det meste for deg. De sørger for bestilling eller oppsigelse av både strømavtale og nettleieavtale, de fakturer for både strøm og nettleie, og de holder deg informert om det du trenger å vite om din avtale og ditt strømforbruk.
Har du ikke inngått avtale om kjøp av strøm fra en strømleverandør, så anbefaler vi deg å gjøre det. Kunder som ikke har en strømavtale vil få leveringspliktig strøm fra nettselskapet, men denne strømmen koster mer enn hva en strømleverandør vil tilby.
Hvem er min strømleverandør?
Hvis du er usikker på hvem som er din strømleverandør, så kan du se etter kontaktinformasjon på faktura for strøm. Du kan også gå inn på MinSide for å finne det ut.
Jeg har ikke strømleverandør, hva gjør jeg?
Vi anbefaler alle å inngå avtale med strømleverandør. Nettselskapet har leveringsplikt, men strøm fra oss vil koste mer enn strøm fra strømleverandør på grunn av påslag (nasjonale regler).
De fleste strømleverandører tilbyr ulike avtaler. Du må selv finne en strømleverandør og bestille avtalen som passer deg.
Dersom du av en eller annen årsak ikke kan ha strømleverandør, får avtale, så kan du melde endringer om for eksempel flytting til oss via MinSide. Skal du endre kontaktinformasjon, så send oss en henvendelse.